Sign In
  • A-
  • A
  • A+
  • ع
  • A-
  • A
  • A+


Aligning with the University of Sharjah (UoS) strategic goal to strengthen the teaching and learning process, the University leadership has committed to funding two Teaching Excellence and Innovation Grants.


The purpose of these grants is to:

  • Provide funding for the faculty at UoS to develop and implement innovative pedagogical strategies to foster excellence and scholarship in teaching, learning, and the effective use of technology.
  • Strengthen the University's teaching and learning process and foster implementation of evidence-based innovative pedagogies.
  • Provide high-impact practice opportunities for students to actively participate in undergraduate research.

Through the office of the Vice Chancellor for Academic Affairs (VCCA), the program is led and coordinated by the Institute of Leadership in Higher Education (ILHE). 
 
Faculty members are invited to apply for the grant.


View Details

View Details


Grant Committee:
The committee will include experts from within and outside the University.

Eligibility:
  • Full-time UoS faculty members
  • Non-academic staff and part-time or visiting faculty members*
  • Visiting faculty members who has at least one year remaining in their contract term*
  • Full-time Undergraduate/Master/Ph.D. students* 


Note:
  • Each Project team must include at least one full-time faculty member.
    * Can apply as only co-investigators.


Contact Information
If you have any questions or concerns, please use the below information to contact ILHE.

Phone: +971 6 5585000
Fax: +971 6 5585099
E-mail: ilhe@sharjah.ac.ae
P. O. Box 27272, Sharjah, United Arab Emirates.







تماشياً مع الهدف الاستراتيجي لجامعة الشارقة لتعزيز عملية التعليم والتعلم، التزمت الإدارة العليا للجامعة برصد منحتين للابتكار والتميز في التدريس.
الغرض من هذه المنح هو:

  • توفير التمويل لأعضاء هيئة التدريس في جامعة الشارقة لتطوير وتنفيذ استراتيجيات لطرق تدريس مبتكرة لتعزيز التميز ونشر ثقافة توفير المِنح في عالم التعليم والتعلم والاستخدام الفعال للتكنولوجيا.
  • تعزيز عملية التعليم والتعلم في الجامعة و تطبيق طرق التعليم المبتكرة القائمة على البرهان.
  • توفير فرص تطبيق عملي تترك أثراً ملحوظاً عند الطلاب لتشجيعهم على المشاركة الفعالة في البحوث الجامعية.
يدير البرنامج وينسّقه معهد القيادة في التعليم العالي (ILHE)، بتوجيه من مكتب نائب رئيس الجامعة للشؤون الأكاديمية (VCCA)
نرحب بجميع طلبات أعضاء هيئة التدريس للحصول على المنحة.

عرض المزيد

عرض المزيد
لجنة المنح:
تضم اللجنة خبراء من داخل وخارج الجامعة.
المؤهلون للحصول على المنح:
  • أعضاء هيئة التدريس بدوام كامل في جامعة الشارقة
  • موظفين جامعة الشارقة غير الأكاديميين وأعضاء هيئة التدريس العاملون بدوام جزئي أو الزائرون *
  • أعضاء هيئة التدريس الزائرون الذين تبقّى لديهم سنة واحدة على الأقل في مدة عقدهم *
  • الطلاب الملتحقون بنظام الدوام الكامل في برامج البكالوريوس والماجستير والدكتوراه. *

ملحوظة:
• يجب أن يضم كل فريق، على الأقل عضو هيئة تدريس بدوام كامل.
* يمكن التقديم كباحثين مشاركين فقط.

معلومات التواصل:
إذا كانت لديك أية أسئلة أو استفسارات، يرجى التواصل مع معهد القيادة في التعليم العالي عبر:

هاتف: 0097165585000
فاكس: 0097165585099 البريد الإلكتروني: ilhe@sharjah.ac.ae
صندوق بريد 27272 الشارقة، الإمارات العربية المتحدة.



Chancellor's Teaching Excellence and Innovation Grant Winners
​The Institute of Leadership in Higher Education is pleased to announce the winners of the maiden cycle of the Chancellor's Teaching Excellence and Innovation Grant (TEIG). The winners, known as the TEIG scholars, will conduct various Scholarship of Teaching and Learning (SoTL) projects aimed at enhancing pedagogical practices and students' learning experiences at the university. Below is the list of the scholars and their project information.
يسر معهد القيادة في التعليم العالي الإعلان عن الفائزين بالدورة الأولى من منحة مدير الجامعة للتميز في التدريس والابتكار. سوف يقوم الفائزين بعدد من المشاريع والأبحاث في التعليم والتعلم تهدف إلى تحسين الممارسات التعليمية لأعضاء هيئة التدريس والخبرة التعليمية لطلاب جامعة الشارقة. ويستعرض الجدول أدناه المعلومات الخاصة بالأبحاث والمشاريع الفائزة:

 
S/N TEIG Scholar Title of Project
1 Ahmad Abdel Jabbar Mazhar

أحمد عبد الجبار مظهر

Ahmad.Mazhar@sharjah.ac.ae
Using VR Experience in Education at UoS.

استخدام الواقع الافتراضي VR في التعليم بجامعة الشارقة.
2 Mohammad-Adel Moufti

محمد عادل مفتي

mamoufti@sharjah.ac.ae
An Innovative Approach for Competency Assessment in Electronic Health Records - Perceptions of Learners and Instructors.

نهج مبتكر لتقييم الكفاءة في السجلات الصحية الإلكترونية - تصورات المتعلمين والمعلمين.
3 Ahmed Alhusban

أحمد الهوسبان

aalhusban@sharjah.ac.ae
An Assessment of the Utility of Metaverse as an Educational Platform in Teaching Pharmacology

تقييم فائدة الميتافيرس كمنصة تعليمية في تدريس علم الأدوية
4 Emenyeonu, C. Ogadimma

آيمنيونو أوجاديما

eogadimma@sharjah.ac.ae
Facilitating Students Employability through Integrative and Experiential Learning via ePortfolio.

دعم توظيف الطلاب من خلال التعلم التكاملي والتجريبي عبر ملف الانجاز الالكتروني
5 Asmaa Awad Ahmed

أسماء عوض أحمد

aawad@sharjah.ac.ae
An interactive platform for teaching Arabic to non-Arab speakers

مِنَصَّة تَفاعُلية لتعليم اللغة العربية للناطقين بغيرها
6 Jacqueline Maria Dias

جاكولين ماريا دياس

jdias@sharjah.ac.ae
Technology enhanced Learning via simulation for male baccalaureate  students in  the  Maternity course - an innovative teaching pedagogy

التعلم المعزز بالتكنولوجيا عن طريق المحاكاة لطلاب البكالوريوس الذكور في مساق الأمومة - طريقة تدريس مبتكرة.
7 Sivapriya Ramakrishnan

سيفابريا راماكريشنان

SRamakrishnan@sharjah.ac.ae
Health Equity among Health Professions Educators and Students in the United Arab Emirates: An Interprofessional Team Approach.

المساواة الصحية بين معلمي وطلاب المهن الصحية في دولة الإمارات العربية المتحدة: نهج الفريق المهني.
8 Natheer Hashim Al-Rawi

نازير هشام الراوي

nhabdulla@sharjah.ac.ae
Diagnostic Imaging: Mobile application for provisional differential diagnosis of oral & Maxillofacial lesions.

التصوير التشخيصي: تطبيق الهاتف المتحرك للتشخيص التفريقي المؤقت لآفات الفم والوجه والفكين.
9 Amal Ahbouch

أمل أهبوش

aahbouch@sharjah.ac.ae
Implementation of a Physiotherapy Standardized Patients Program

تنفيذ برنامج العلاج الطبيعي المعياري للمرضى
10 Noura Nasir Salim Musfar Alkarbi

نورة ناصر سالم مصفر الكاربي

NAlkarbi@sharjah.ac.ae
Humanitarian Accompaniment Center at the University of Sharjah

مركز المرافقة الانساني​ة وتنمية الذات جامعة الشارقة.
11 Ousama Lazkani

أسامة لزكاني

OLazkani@sharjah.ac.ae
Towards Innovative and Effective Pedagogical Strategies in Art & Design Education.

نحو استراتيجيات تربوية مبتكرة وفعالة في تعليم الفنون والتصميم.
12 Izmer Bin Ahmad

لازير بن أحمد

iahmad@sharjah.ac.ae
Visual Literacy and Machine-Learning for Heritage Aesthetics in Art & Design Education

محو الأمية المرئية والتعلم الآلي لجماليات التراث في تعليم الفنون والتصميم.
13 Ayad Mashaan Turky Turky

آياد ماشان تركي

ATurky@sharjah.ac.ae
An AI-based educational application for enhancing students' performance and personalized learning

تطبيق تعليمي قائم على الذكاء الاصطناعي لتحسين أداء الطلاب وتفريد التعليم.
14 Wafa Khalfan

وفاء خلفان

Wafa.Khalfan@sharjah.ac.ae
Teaching Journalism to Digital-Native Bilingual Students: Reviving Journalism and its Pedagogy Post COVID19

تدريس الصحافة للطلاب ثنائيي اللغة الرقميين: إحياء الصحافة وطرق تدريسها بعد كوفيد 19.